2020 KU-Germany eGLP Participants Recruitment (10/12~10/23) > Notice

사이트 내 전체검색

Notice

2020 KU-Germany eGLP Participants Recruitment (10/12~10/23)

페이지 정보

profile_image
작성자 관리자
댓글 0건 조회 44회 작성일 20-10-15 13:33

본문

2020 KU-Germany eGLP Participants Recruitment 



KU-GLP (KU-Global Leadership Program)란?

 

국제처 글로벌리더십센터에서 운영하는 프로그램으로 파견국가의 언어, 문화, 정치, 경제 등 다양한 분야를 본인의 전공과 접목하여 해당 국가 어학 능력을 향상시키고 창의적 가치를 창출해 낼 수 있는 융합형 인재 양성을 위한 프로그램입니다.


KU-Germany GLP는 독일의 사회와 문화를 경험하고 독일지역 전문가를 키우기 위해 2019년도부터 신설하여 운영하고 있습니다. 2020학년도 KU-Germany GLP는 코로나-19 상황을 고려하여 아래와 같이 온라인으로 진행될 예정이오니 관심 있는 학생들의 많은 참여를 부탁드립니다.


- 아    래 -


1. 프로그램 개요

   가. 프로그램 운영대학: 독일 University of Tuebingen

   나. 프로그램 기간: 2021년 1월 4일(월) ~ 1월 29일(금) - 4주

   다. 프로그램 주제: The European Union in Crisis? Politics and Economics in Europe Today

   라. 프로그램 내용 및 특징

      - 온라인 특강, 토론, 과제 등으로 구성됨

        * 자세한 내용은 첨부 파일 “튀빙겐 대학 Online Winter Program Syllabus”를 참고하거나

          https://uni-tuebingen.de/de/181429 링크에서 확인할 수 있음

      - 본교생 뿐 아니라 전 세계 대학 학생들이 모두 참여하는 프로그램임

   마. 프로그램 운영 언어: 영어


2. 모집 개요

   가. 지원기간: 10월 12일(월) ~ 10월 23일(금) 18:00까지

   나. 지원자격 

      1) 서울 캠퍼스 학부 재학생 (휴학생, 수료생, 졸업예정자, 초과학기자 지원 불가) 

      2) 영어강의 수강 가능자

   다. 모집인원: 4명

   라. 지원방법: 이메일 제출 (gldc@korea.ac.kr)

   마. 제출서류

       1) 지원서

       2) 어학능력증명서 (보유 시)

       3) 영문성적증명서 (합격 후 온라인 등록 시 반드시 필요)

   바. 선발전형: 서류 전형

   사. 합격자 발표: 10월 28일(수) 오후 예정


3. 참가자 혜택

   가. 장학금: 프로그램 참가비 (15만원) 및 학업 장려금 (30만원) - 총 45만원 지급

       * 프로그램 종료 후 결과보고서, 만족도 조사 및 수료증 제출 시 지급

   나. 본 프로그램 이수 시 3 ECTS를 취득할 수 있으며 본교 겨울 계절학기로 학점인정 가능

       * 학생과 학점의 교류에 관한 시행세칙 제28조에 따라 학점인정 해외 계절학기 프로그램은 최대 2회까지 신청 가능하며 재학기간 중 총 6학점까지 인정받을 수 있음 (기존 6학점 인정 받은 경우, 학점인정 불가)

       * 세부사항은 국제교류팀 홈페이지 (바로가기) 참고

 

4. 기타 사항

   가. 실시간으로 진행되는 활동은 독일과의 시차로 인하여 한국 기준 늦은 밤 또는 이른 새벽에 진행될 수 있습니다. 본 프로그램에 참여 기간 중에는 유연한 일정관리가 필요합니다.

   나. 원활한 인터넷 및 컴퓨터를 사용할 수 있는 환경을 각자 준비하기 바랍니다.

 

5. 문의

   국제처 글로벌리더십센터

   ☎ 02-3290-2694

   gldc@korea.ac.kr



붙임 : 

 1. 2020 KU-Germany eGLP Application

 2. 튀빙겐 대학 Online Winter Program Brochure and Syllabus 



---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


International & European Studies

Online Winter School

“The European Union in Crisis? Politics and Economics in Europe Today” January 4 – 29, 2021

 

 

WHAT IT IS ABOUT

     In the aftermath of the Second World War, for the first time in European history, former enemies created a political union in order to coordinate their economic and political activities. Over the past decades, this unique cooperation of sovereign nation states gradually led to the emergence of a supranational political system: the European Union (EU). But the past years have seen the EU facing more and more criticism from various sides and a plethora of challenges threaten the European community and what held its societies and economies together for a long time. The online winter school will deal with the historical, political, and economic dynamics of European Integration, and cover the current challenges Europe and the EU face today: Brexit, political fragmentation and radicalization, economic turmoil and more.

     First, this course will introduce students to the EU as a political system, characterized by the separation of powers principle, with significant executive, legislative, and judicial powers. It will cover how policies are made in this unique multi-layered system of governance and discuss current political challenges. Second, classes will then focus on the issue of regional economic integration, covering a wide range of topics: from general ones such as trade and trade restriction mechanisms and international business in Europe to the question of what  kind of economic entity the European Union represents today and how it can tackle the 21 century economically.


HOW IT IS DONE

     The winter school will be based on online material that you can access at any time using Tübingen university’s MOODLE system, as well as on live online discussions including video conferences via ZOOM (about two hours each). The latter will take place at pre-set times. Hence, by combining synchronous and asynchronous tools of teaching and learning you have the chance to gain valuable insights into new cultures and countries, share your perspectives with international classmates and learn more about Europe, the EU, and its economy.

 

TECHNICAL REQUIREMENTS

     In order to properly participate in the online winter school, there are a few crucial requirements to be met. You need

  • a computer, laptop, smartphone or tablet with speakers / headphones

  • a reliable internet connection

  • a microphone (or headset for both speaking and listening)

  • a webcam (to make the most of your ZOOM online sessions - but you don't have to use the camera during sessions)
  • the ZOOM CLIENT SOFTWARE which you can download free of charge (a link to access the software will be provided by IES) - OR if you want to use ZOOM in your browser you have to use Google Chrome
  • access to Tübingen University's MOODLE platform (which is an online learning environment; IES will provide access to participants) 

 

THE PROGRAM'S IDEA AND STRUCTURE

     During the online winter school you will communicate and work with students from different countries and cultural backgrounds. This offers you the chance to benefit from cultural exchange. In the first week, through various exercises, you will not only learn how to use MOODLE and ZOOM, but also deepen your understanding of other cultures and intercultural communication and get to know your fellow students and your teachers better. The second, third, and fourth week are dedicated to the actual teaching of the online summer school's topics: European Union politics and economics. 

 

     Please find more details in the attached PDF files. 

 



첨부파일

댓글목록

등록된 댓글이 없습니다.


Jean Monnet EU Centre of Excellence
  • EXECUTIVE DIRECTOR
    Prof. Sung-Hoon Park
    Korea University
    E-mail: shpark@korea.ac.kr
  • SECRETARY GENERAL
    Dr. Seung-Hwan Yoon
    Korea University
    Phone: +82 2 3290 5323
    E-mail: yoon9001@korea.ac.kr
X